Szerencsére ma már egyre többen ismerik fel azt a tényt,hogy szörf kupont vagy egyéb sport kupont vásárolni sem a vásárlónak sem pedig a szolgáltatónak nem kedvező és kizárólag a közvetítő jár jól.
Miért nem jó a vevőnek sem ha olcsóbban jut hozzá?
Azért ,mert valójában nem olcsóbb,csak látszatra az :
A szolgáltató a közvetítőkön keresztül vásárolt kuponos vendégeknek valójában kissé más szolgáltatást nyújt hiszen kompenzálnia kell veszteséget : Eleve 50% körüli kedvezményt adnak az árból majd pedig a közvetítő szintén levesz belőle 30-35 %-ot.Így nagyjából 20% marad a szolgáltatónál de ezt kompenzálni is fogja trükkösen :Hatalmas csoportokba történik az oktatás így akár 8-15 tanuló is részt vehet az oktatáson 1 vagy 2 oktatóval...ennek hatásfoka sejthető...
Így valójában nem vásároltuk meg olcsóbban az adott szolgáltatást,hanem az eredetileg tervezett 2-3fő/oktató felállást eladták féláron szörf kupon formájában dupla vagy tripla annyi résztvevővel (sőt még több) és ezzel arányosan csökkenő hatásfokkal.
Így végülis nem jutottunk semmilyen kedvezményhez,csak a csoportlétszám növelésével csökkent az ár.De ez kuponok nélkül is pont így történik,a nagycsoportos oktatás mindig jóval olcsóbb mint az 1-2fő/oktató hatékony felállás.
Mindenki sejtheti,hogy ha a szolgáltató az eredi árnak csak a 20-25%-át kapja meg akkor nem pont ugyanazt fogja nyújtani mint amit normál áron adna.A közvetítők oldalai szerint pont ugyanazt adja,de a valóságban nem.Ellenőrzés pedig nincs. Valójában nem árcsökkentés történik az ilyen akciók során,hanem jól megfogalmazva olcsóbban kínálunk kisebb értékű szolgáltatást.
A trükk lényege röviden : ha vásárol valaki egy szörf oktatás kupont 50 % kedvezménnyel akkor az adott szolgáltatást valójában ugyanolyan áron,sőt néhány esetben tudaltlanul 50% -al drágábban vásárolta meg. Hogy miért ? A képlet egyszerű : Tegyük fel 1 óra szörf oktatás 2 fő részére 5 ezer forint. Ezt leakciózzák félárra,azaz 2500 forintra majd betesznek 8-10 fős csoportba 1oktatóval ahol a ténylegesen fizetendő ár 1500-2000 forint körül lenne a valódi áron.Tehát végső soron nem nyerünk a kuponnal hanem ráfizetünk. A vendég is és a szolgáltató is ráfizet,de különösképp a vendég.A közvetítő pedig különösen jól jár mivel semmilyen érdemleges tevékenységet/munkát nem végzett,néhány kattintás = bevétel. Reméljük minél többen rájönnek erre a trükkre és minden egyes forintot a valódi sportolási lehetőségre fordítják nem pedig a közvetítők érdem nélküli tevékenységére.
Trükk Number 2. : (átéltük) A kupon-bónusz stb akárminek nevezett oldalon az eladott kuponoknál megjelenő szám hamis ! A hátralévő idő az akció lejártáig szintén hamis !Tehát ha azt írták ki,hogy eddig 68 vásárló vett ebből a kuponból akkor az a valóságban általában 10,a többit a cég saját maga 'vette meg' mivel a nagyobb számok jobban vásárlásra ösztönzik a gyanútlan vásárlót.Ha az akció lejártáig azt írják ki hogy 3 nap,akkor az a valóságban 1hónap lesz és a lejárat után ezt a kamuszöveget olvashatjuk még hetekig : '' A hatalmas érdeklődésre való tekintettel az akciót meghosszabbítottuk!'' - A naiv vásárló aki épp az oldalra téved pedig néha elhiszi hogy sietni kell a vásárlással mert mindjárt lejár.Valójában se nem jár le sem pedig nincs rajta semmiféle kedvezmény,egyszerűen egy olcsóbb szolgáltatást vesz olcsóbban. Ezeken a pszichés trükkökön alapul az egész kuponbónuszstb. biznisz.
Akik a vásárlás előtt 1-2 percet rászánnak arra,hogy az esetleg ajándékba vásárolt kupon minőségéről is meggyőződjenek és utánakaresnek,azok általában hamar rábukkannak erre az oldalra mivel nagyjából a google 1. helyén szerepel a szörf kupon és szinonimái keresésre és még a ' megvásárolom' gomb megnyomása előtt el tudják olvasni a trükk lényegét majd ennek a tudásnak a birtokában dönthetnek még mindig úgy,hogy a kuponos megoldást választják, de legalább már tudni fogják hogyan működik ez az egész kupon-bónusz-akció stb. bárhogyan is nevezik biznisz.
Akik úgy vásárolnak ajándékot,hogy minél hamarabb le akarják tudni 1-2 kattintással és gyors fizetéssel...belőlük élnek a kuponcégek.
Olcsó húsnak híg a leve?
Sajnos az ! Olyan ez mint az olcsó virsil 199ft/kg. Ha nem szeretnénk tudni hogy miből készült csak az a lényeg hogy ezt is virslinek hívjáj akkor van lehetőség a megvásárlásra : az olcsóbb kuponra amit ajándékba adunk is az lesz írva hogy 'szörf vagy kite sup oktatás vagy bérlés' stb. a lényeg ugyanaz : nem jutottunk olcsóbb virslihez hanem egy 'virslinek' nevezett alacsonyabb kategóriájú terméket vásároltunk : olyan olcsó nagyrészt hulladékanyagokból készült virslik is kaphatók amit a kutyák és a macskák egyszerűen nem hajlandóak megenni. A kupon és bónusz akciónak nevezett szolgáltatások is hasonlóak : nem olcsóbb, hanem az eredetileg tervezett 1 oktató / 2 tanuló szolgáltatást ' álleárazzuk' és az 1 oktató / 12 tanuló felállásban értékesítjük ami abszolút hatástalan pénzkidobás.így nem jutottunk semmilyen akciós szolgáltatáshoz hanem ráfizettünk.Látott már valaki a KUPON és BÓNUSZ oldalakon olyan leírást hogy 1 oktató / 2 tanuló a felállás? NEM,mivel a a valóságban a sokszorosa és ez a trükk lényege.A közvetítő jól jár a munkának nem nevezhető tevékenységével a többiek pedig rosszul.
Mi is a léjogosultsága ezeknek a kupon-bónusz cégenek valójában? Végeznek-e érdemi tevékenységet? A vásárló nem jár jobban mert ez egy trükk amit már leírtunk fentebb, azért nem jár jól sem mert mert nem azt kapja amire gondolt : egy Skoda áráért vesz egy Mercit ami valójában egy Merci emblémájával ellátott Skoda. Hoppá. Akinek ez még nem esett le az továbbra is ' hű de jól jártam hogy ezt az akciót kifogtam' bűvkörében marad, a többiek pedig tudják a szomorú valóságot. Tehát ha 'hűdejó' kinézetű kupont vásárolsz akkor magadat és a szolgáltatót károsítod, a közvetítőt pedig érdemi munka nélkül gazdagítod.Szomorú hogy a piacon tevékenykednek és rengetegen bedőlnek nekik,dehát a a profitszerzés nagy úr.